کولر کم مصرف و هرآنچه راجب به آن باید بدانید

معرفی بهترین کولر کم مصرف در ایران

میزان مصرف کولر های گازی و آبی یکی از مهم ترین مسائلی است که هر فردی قصد خرید بهترین کولر را دارد باید آن را در نظر بگیرید. به همین دلیل؛ در این پست قصد داریم به طور تخصصی در مورد بهترین کولر کم مصرف بپردازیم. در انتهای مقاله شما می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

کولر گازی اینورتر کم مصرف چیست؟

چند سالی است که کولر گازی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چرا که میزان بازدهی و خنک سازی محیط توسط این نوع دستگاه بیشتر از کولر آبی و فن ها موجود در بازار می باشد. اما به دلیل بالا بودن میزان مصرف برق آن ها، بعضی از افراد روی خوشی به آن ها نشان نمی دهند. جالب است بدانید که میزان مصرف کولر آبی نسبت به مصرف برق کولر گازی یک چهارم می باشد. به همین خاطر تولید کنندگان مجبور به تولید کولر کم مصرف به اسم کولر گازی اینورتر به نام کولر گازی کم‌ مصرف یا کولر گازی اینورتر شده اند. امروزه استفاده از کولر گازی اینورتر در خانه های ایرانی؛ به ویژه در مناطقی که با مشکلات کمبود انرژی دست و پنجه نرم می کنند؛ بسیار باب شده است.

وظیفه اصلی برد اینورتر در دستگاه های خنک کننده کم مصرف:

برد اینورتر در کولر کم مصرف و فوق کم مصرف، در واقع یک سیستم کنترل کننده است که از طریق تغییر سرعت کمپرسور فن گازی بر اساس دمای داخل محیط و متراژ آن، عمل خنک سازی را انجام می دهد. در این وضعیت از هدر رفتن ظرفیت جلوگیری شده و در قیاس با کولرهای گازی با سرعت ثابت،عملکرد مقرون به صرفه تری را دارند. به طور کلی سیستم اینورتر نقش تعیین کننده ای در میزان مصرف برق دارد. پس هر جا سخن از کولر کم مصرف شود؛ سیستم کنترل کننده اینورتر به یاد می آید.

مزیت های استفاده از برد اینورتر در کولر

با اضافه شدن یک برد الکترونیکی به اسم اینورتر در کولر کم مصرف، معادلات کولر های قدیمی گازی بهم خورده، به طوری که امروزه این کولر ها ، بیش از 60 درصد مصرف برق رو کاهش می دهند.

از جمله مزیت های کولر گازی کم مصرف و استفاده از برد اینورتر، این است که در این کولر ها، ما شاهد افت ولتاژ در لحظه شروع به کار کمپرسور نخواهیم بود. و با کمک سیستم کنترل اینورتر، کمترین فشار و آسیب را به سیم کشی و شبکه برق داخلی ساختمان وارد می شود. به همین دلیل در استفاده از کولر های کم مصرف، برای ساختمان هایی که سیم کشی ضعیفی دارند. مشکل جدی ایجاد نمی شود. به خصوص در ساختمان های قدیمی با سیستم سیم کشی قدیمی و فرسوده که مشکل ساز نخواهد بود.

از دیگر مزیت های کولر گازی کم مصرف، این است که محیط به دمای بسیار مطلوبی می رسد. زیرا کمپرسور کولر های کم مصرف عملا با رسیدن دما به میزان تنظیم شده دیگر خاموش نمی شوند. بلکه سرعت چرخش کم و بار برودتی کولر را کاهش می دهند.

در کولر گازی های قدیمی، سیستم به این شکل است که پس از آنکه به دمای مورد نظر محیط یا اتاق می رسد. کولرگازی کاملا خاموش می شود. و با خاموش شدن های مداوم کولر، اصطحلاک دستگاه بالا می رود. بالا رفتن اصطحکاک کولر، باعث ایجاد فشار بیشتر به کمپرسور و بالا رفتن میزان مصرف انرژی می شود. که دیگر در کولر گازی کم مصرف، خبری از این مشکل نیست. چرا که با استفاده از تکنولوژی اینورتر اصطحکاک کاهش پیدا می کند. و به تبع باعث بهینه تر شدن مصرف نیز برق می شود.

مزیت های استفاده از برد اینورتر در کولر کم مصرف

نحوه کار کولر گازی کم مصرف به چه صورت است؟

همانطور که خواندید؛ دستگاه خنک کننده کم مصرف اینورتر، یک نوع کولر گازی می باشد. که بر اساس سیستم تبریدی عمل می کند. نحوه کار تمامی خنک کننده های گازی از جمله اسپلیت، کولر کم مصرف اینورتر و … به این صورت است. که گاز فشرده شده ی بسیار سردی که به از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل‌ شده اند. که به‌ وسیله کمپرسور کولر گازی، در لوله‌های کولر گازی به گردش در می ‌آید. پس از این که گاز به اواپراتور رسید؛ به‌وسیله باد گرمی که به کویل ها برخورد می کند. گرم شده و گاز را سرد می کند و بعد از آن از طریق فن سرما را به محیط پس می دهد. این خلاصه‌ای از کارکرد کولر کم مصرف اینورتر می باشد که در تمام انواع کولر گازی نیز به همین شکل است.

به چه کولری فوق کم مصرف می گویند؟

بعد از کولر های کم مصرف اینورتر، به سراغ کولر فوق کم مصرف می رویم. این نوع کولر های،؛ جدیدترین نسل کولرهای گازی اسپلیت، که دارای میزان رده انرژی A + + + ( در کولرگازی اجنرال ) و کم مصرف 73 درصد ( در کولرگازی الجی ) می باشد. در کولر گازی فوق کم مصرف همانند دیگر کولر های گازی از گاز R410A استفاده شده است. به طور کلی کولر های فوق کم مصرف، به دلیل مصرف پایین و بازدهی بالا نسبت به کولرهای دیگر دارای قیمت بالاتری هستند. اما به دلیل مصرف بسیار کم قطعا در هزینه خرید آن جبران می شود. یکی از مزیت های اصلی کولرگازی های فوق کم مصرف این است به دلیل داشتن موتور کم مصرف صدای بسیار کمی تولید می کنند. و سرمایش و گرمایش را به بهترین شکل ممکن ایجاد می کنند.

بارزترین ویژگی کولرهای گازی کم مصرف و فوق کم مصرف
  • کاهش قابل توجه مصرف برق
  • دارای نشان مصرف انرژی A++ و و A+++
  • استفاده از باکیفیت ترین نوع گاز فشرده شده، سازگار با محیط زیست
  • استفاده از فناوری اینورتر (inverter) و توانایی تغییر بازده و توان مصرفی
  • کاهش هزینه تعمیرات و سرویس ( به دلیل بهره مندی از موتورهای باکیفیت)
هنگام خرید کولر کم مصرف به موارد زیر دقت کنید:

هنگام خرید کولر کم مصرف، به برچسب انرژی و پلاک، نگاهی بیاندازید. بر روی برچسب و پلاک، ابتدا به دنبال نوع گاز استفاده شده بگردید، سپس به عدد آمپر دستگاه دقت کنید. نوع گاز مورد استفاده در کولر کم مصرف باید به جای R22، از R32 و یا R410a استفاده شود. قابل ذکر است که دمای جوشش گاز R410a منفی 52 در جه سانتی گراد است و دمای جوشش گاز R22 منفی 41 درجه سانتی‌گراد بوده که تفاوت این دو گاز در میزان جوشش،نقش مهمی در تولید سرما و هوای مطبوع، در بازه زمانی کمتر خواهد داشت.

همچنین در سیستم های کم مصرف، عدد آمپر، پایین و در حد 3.2 است، ولی در سیستم های قدیمی تر معمولا بالای 10 و یا حتی 20 آمپر است.

هنگام خرید این نوع کولر باید به منطقه جغرافیایی خود هم توجه داشته باشید. چرا که آب و هوای منطقه سکونت شما، قطعا روی عملکرد کولر تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، کولر گازی کم مصرف مناسب مناطق جنوبی کشور با مناطق کوهستانی متفاوت خواهد بود. یا در مثال دیگر ممکن است کولر گازی کم مصرف در مناطق گرم و خشک اصلا کارایی خوبی نداشته باشد. پیشنهاد می کنیم که حین خرید با یک متخصص مشورت کنید.

علاوه بر این مواردی که ذکر شد؛ هنگام خرید دستگاه خنک کننده کم مصرف باید به نوع برند و اصل بودن آن توجه داشته باشید. چرا که همه شرکت های تولید کننده فن گازی، مدل کم مصرف را تولید نمی کنند. به طور مثال انواع کولرهای گازی کم مصرف ال جی، سامسونگ، بوش، گری، فوجی در بازار ایران موجود هستند. بنابراین توصیه ما به شما این است که حتما از مراکز معتبر خریداری کنید.

آخرین سخن درباره انواع کولرهای کم مصرف بازار

استفاده از کولر های آبی و یا گازی و سایر مدل های دستگاه خنک کننده بسیار رایج است. استفاده از این دستگاه ها در تابستان بسیار زیاد است. بنابراین باید کولری را انتخاب کنید که مصرف کمتری داشته باشد. و به طور کلی مقرون به صرفه باشد. اگر در انتخاب کولرهای کم مصرف هنوز دچار تردید هستید می توانید با ما در ارتباط باشید. برای ارتباط با ما کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *