تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی

تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی

تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی

 

نوبتی هم باشد نوبت بررسی تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی است. ما به طور تخصصی به سراغ بررسی مکانیزم تهویه هواساز هایژنیک در مقابل هواساز های معمولی رفته ایم. همچنین شما را با مشخصات فنی هواساز هایژنیک آشنا می کنیم تا هنگام خرید آن ها اطلاعاتی بیشتری داشته باشید. در صورتی که شما نیز قصد خرید هواساز را دارید و نمی دانید کدام گزینه برای شما مناسب تر است در ادامه همراه ما باشید تا شما را با هر دو هواساز آشنا کنیم. تفاوت، مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

هواساز هایژنیک چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

 

اکنون لازم است قبل از اینکه وارد بحث تخصصی تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی برویم. با هم در مورد اینکه هواساز هایژنیک چیست و چه کاربردهایی دارد و دارای چه ویژگی ها و خصوصیات فنی است بپردازیم. در این خصوص باید بدانید که هواساز هایژنیک از جمله تجهیزات بسیار پرکاربردی برای تصفیه و بهبود هوای محیط در بالاترین بازدهی ممکن می باشد.

خوب است بدانید که هواساز هایژنیک که به دلیل جذب تمامی آلودگی ها و جذب 99 درصدی ذرات معلق و گرد و غبار محیط به هواساز بهداشتی معروف شده است. این هواساز از تجهیزاتی همچون فن، دمنده ها، مکنده ها و فیلترهای بسیار قوی با کارایی بالا ساخته شده اند که قادر هستند حجم مشخصی از هوای محیط را توسط دستگاه های مکنده به داخل تجهیزات هدایت کنند و سپس هوای بسیار پاکیزه ای را ایجاد کنند.کاربردهای تهویه هواساز هایژنیک شامل چه مواردی می شود؟”

"

کاربردهای تهویه هواساز هایژنیک شامل چه مواردی می شود؟

 

همانطور که گفته شد، این نوع هواساز ها به هواساز بهداشتی نیز معروف هستند. چرا که کارایی بالایی در جذب تمامی ذرات موجود هوا، میکروب ها و میکروارگانیسم ها را دارند. از همین رو جز یکی از مهم ترین تجهیزات بیمارستان ها، صنایع پزشکی،ها، کلینیک ها، درمانگاه ها، دندانپزشکی ها، داروخانه ها، آزمایشگاه و داروسازی ها و … کاربرد دارد.

جالب است بدانید که از هواساز حتی در مکان های پرورش گل و گیاهانی که به وجود گرد و غبار حساس هستند نیز استفاده می شود. یا در محیط و کارخانه هایی که کوچکترین آلودگی هوا باعث اختلال در تولیداتشان می شوند نیز کاربرد دارد. در واقع می توان گفت اصلی ترین تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی در نوع فیلتراسیون به کار رفته در آن ها می باشد .

آشنایی بیشتر با تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی

 

قطعا با خواندن مطالب پاراگراف قبل می توانید اصلی ترین تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی را خودتان دریافت کنید. تفاوت اصلی تهویه هایژنیک با تهویه های معمولی همین بازدهی بسیار بالا در جذب
کوچکترین ذرات معلق در هوا و گرد و غبار ها اطراف می باشد.

خوب است بدانید که این تفاوت اصلی، ناشی از نوع فیلتراسیون به کار رفته در هواساز هایژنیک و معمولی می باشد. در هواساز هایژنیک، انواع فیلتر ها، نظیر کیسه ای ، هپا و یا اولپا به کار می روند.
ولی در هواساز های معمولی که در اماکن مسکونی، تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، فقط از فیلتر های آلومینیومی و گاهی کیسه ای استفاده می شود.

در هواساز هایژنیک، تجهیزات بسیار دقیقی تعبیه شده است . این تنظیمات باعث شده است دما و رطوبت محیط را بهتر کنترل کند. به جرات می توان گفت که هواسازهای هایژنیک با درصد تمیزی بیشتر از 100% عمل می کنند.
لازم به ذکر است که هواساز های هایژنیک یا همان تهویه های بهداشتی، حجم زیادی از هوای محیط را دریافت می کنند و در بالاترین کیفیت تمیز می کنند.

از دیگر تفاوت های هواساز هایژنیک و معمولی، سرعت در بازدهی است. در بعضی از اماکن مثل آزمایشگاه ها، داروسازی ها و … نیاز است تا در بالاترین سرعت ممکن، کلیه گرد و غبار ها از بین رود و هوای بسیار تمیزی ایجاد کنید.

از تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی


می توان به قابلیت نصب در مکان های مختلف با ظرفیت تهویه متفاوت اشاره کرد. شما برای کارخانه، کلینیک، مرکز تولیدی، سالن و … خود از هواساز هایی با ظرفیت بالاتری نسبت به دیگر هواسازها خریداری کنید.

دیگر تفاوت هواسازهای هایژنیک و معمولی، می توان به نوع فلزی که برای ساخت بدنه ی آن ها استفاده می شود؛ اشاره کرد. در بدنه هواساز هایژنیک، از فلز استیل استفاده شده است.
از ورق های استیل، جهت جلوگیری از رشد باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها بهره برده می شود.

جالب است بدانید که در هواساز های هایژنیک تجهیزاتی تعبیه شده است که می تواند، هر گونه اختلالی جهت عملکرد صحیح دستگاه و فیلتر ها را کنترل کند.
ولی در هواساز های معمولی دیگر خبری از تجهیزات پیشرفته جهت بهبود و بالا بردن بازدهی نیست.

از دیگر تفاوت های هواساز هایژنیک و معمولی، نوع آب بندی آن هاست. در تهویه هایژنیک، قبل از اینکه بدنه و سطوح داخلی آن با ورق های استیل پوشش داده شود؛ کلیه سطوح داخلی هواساز، با پوششی از جنس سیلیکون ضد آب عایق بندی می شوند؛ با استفاده از این پوشش، از ورود آب و رطوبت به داخل هواساز جلوگیری می کند.

در تهویه های معمولی فقط یک فیلتر تعبیه شده است؛ در صورتی که در هواساز های هایژنیک، چند نوع فیلتر مختلف تعبیه شده است که تمامی فیلترهای آن به سنسور های تنظیم فشار مجهز شده اند.

یکی دیگر از تفاوت های هواساز هایژنیک با معمولی این است که کویل درون هواساز بهداشتی، دارای روکش هیدروفیلیک است که باعث جذب تمامی باکتری ها می شود و از تکثیر و رشد میکروب ها در بالاترین سرعت جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که هواساز هایژنیک می ‌توانند تا سال‌های طولانی بدون کوچکترین تغییر در ساختارش، حداکثر راندمان عملکردی تهویه مناسب را برای محیط فراهم کند.

آشنایی با کاربرد هواسازهای هایژنیک

آشنایی با کاربرد هواسازهای هایژنیک

با توجه به تفاوت های هواساز هایژنیک با معمولی، به تبع می توان از تهویه های هایژنیک، در صنایع و مکان های مختلفی استفاده کرد. از جمله کاربردهای هواساز هایژنیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از هواساز هایژنیک در صنایع پزشکی
  • استفاده از هواساز هایژنیک به عنوان سیستم هواساز بیمارستان
  • استفاده از هواساز هایژنیک در تولیدات و صنایع غذایی
  • استفاده از هواساز هایژنیک در صنعت داروسازی
  • استفاده از هواساز هایژنیک در صنایع شیمیایی
  • استفاده از هواساز هایژنیک در کلینیک های درمانی
  • استفاده از هواساز هایژنیک در صنعت الکترونیکی
  • استفاده از هواساز هایژنیک در صنایع نظامی
  • استفاده از هواساز هایژنیک در هتل ها و اماکن لوکس
  • استفاده از هواساز هایژنیک در گلخانه ها
  • استفاده از هواساز هایژنیک در مراکز تحقیقاتی
  • استفاده از هواساز هایژنیک در آزمایشگاه ها
    و …
    بیشتر بخوانید :
    هواساز بیمارستان
    هوساز زنت 
    هواساز اکونوپک 
    هواساز ایرواشر 
    هواساز سالن قارچ 
آشنایی با برخی از کاربردهای هواسازهای معمولی

 

این هواساز به دلیل جذب آلودگی، گرد و غبار و ذرات معلق در هوا توسط هواساز های معمولی، از این تهویه نمی توان در اماکنی که به وجود کوچکترین باکتری و ذرات حساس هستند استفاده کرد. به طور کلی تجهیزات هواساز معمولی برای نصب در آپارتمان ها، باشگاه ها، سوله ها، سرویس های بهداشتی اماکن تجاری و مسکونی، شرکت ها، فروشگاه ها و … کاربرد دارد. اما در امور صنعتی و جایگاه های بزرگ کاربرد چندانی ندارد.

مشخصات فنی هواساز هایژنیک شامل چه مواردی می شود ؟
  • بدنه داخلی هواساز هایژنیک کاملا مقاوم در برابر سایش و زنگ زدگی و آب خوردگی است.
  • بدنه خارجی هواساز هایژنیک مطابق با استانداردهای Eurovent و EN1886 طراحی می شود.
  • بدنه هواساز هایژنیک ها به صورت دو جداره به ضخامت 60 میلیمتر دارای عایق استاندارد هستند.
  • بدنه داخلی هواساز هایژنیک از جنس فولاد ضد زنگ (Stainless Steel 314) به ضخامت 0.7 میلیمتر است.
  • تمامی عایق های هواساز هایژنیک از نوع مصارف هایژنیک به ضخامت 25 یا 50 میلیمتر است.
  • فن دستگاه های هوارسان هایژنیک از نوع Plug Fan هستند.
  • فیلتر بستر اول هواساز هایژنیک از نوع آلومینیومی قابل شستشو است.
  • فیلتر بستر دوم هواساز هایژنیک از نوع کفی پلیتد است.
  • فیلتر بستر سوم هواساز هایژنیک از نوع کیسه ای است.
  • فیلتر بستر چهارم هواساز هایژنیک از نوع هپا با راندمان 99.9% است.
  • در هواساز هایژنیک از لامپ UV جهت از بین بردن میکروب و باکتری استفاده می شود.
  • عایق گرمایی و صدا هواساز هایژنیک از جنس پشم سنگ، پلی یورتان با دانسیته 40kg/m3 است.
  • در هواساز هایژنیک از موتور هوشمند با مارک زیمنس با کلاس IP65 استفاده شده است.
  • بازادهی هواساز هایژنیک بین 2000 تا 33000 مترمکعب در ساعت طبق استاندارد DIN1964/4 قابل تولید هستند.
عوامل تاثیرگذار در قیمت هواساز هایژنیک چیست؟

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد هواساز هایژنیک کلیک کنید.

قیمت هواساز هایژنیک بر اساس میزان ظرفیت دستگاه، نوع کاربری، جنس قطعات بکار رفته، نوع فیلتراسیون، تعداد تجهیزات تعبیه شده بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت هواساز هایژنیک می توانید با ما از طریق راه های ارتباطی در ارتباط باشید. لازم به ذکر است عواملی همچون نرخ دلار، تورم بازار و دیگر عوامل تاثیر گذار محیط نیز تاثیر می پذیرد. بنابراین در هنگام خرید قبل از هر چیز بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید را در نظر داشته باشید.
برای دریافت کاتالوگ هواساز هایژنیک کلیک کنید.

آخرین سخن درباره تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی که باید بدانید:

ما در این پست به طور کامل هر دو مدل هواساز هایژنیک و معمولی را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت اگر سوال بی پاسخی برای شما باقی مانده است. کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما شما را در انتخابی مناسب تر راهنمایی می کنند. ما همیشه در پی آن هستیم که شما مناسب ترین انتخاب خود را داشته باشید. کافی است به ما اعتماد داشته باشید.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع هواساز و تجهیزات تهویه مطبوع صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.
لازم به ذکر است ارائه نمایندگی و فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیراست.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید هواساز هایژنیک (هواساز بیمارستانی) تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
مدیریت (فاتحی): 09122586618

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *