گرمایش سالن های ورزشی

گرمایش سالن های ورزشی در فصل زمستان یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در  هر سالن ورزشی به صورت صحیح و اصولی انجام شود. در صورتی که گرمایش سالن ورزشی به درستی انجام شود موجب بیمار شدن ورزشکاران و حتی آسیب رسیدن به آن ها در حین ورزش می باشد. حتی میزان عملکرد آن ها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در ادامه این مقاله از سهند هواساز شما را با مهم ترین مواردی که در گرمایش سالن ورزشی باید در نظر داشته باشید آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با سیستم گرمایش سالن ورزشی

سیستم گرمایش سالن ورزشی یکی از مهم ترین پارامترهای طراحی تاسیسات مکانیکی می باشد. همه سالن ­های ورزشی دارای سقف های بلندی می باشند و استفاده از سیستم­ های گرمایشی قدیمی در سیستم گرمایش سالن ورزشی این سالن ­ها، باعث اتلاف گرما و هدر رفتن انرژی می­ شود. که در نتیجه هزینه های هنگفتی را باید برای انرژی بپردازید اما از گرمای مطلوبی بهره مند نمی شوید.

در سیستم ­های گرمایشی قدیمی که نمونه متداول آن موتورخانه­ ها می­ باشد، نمی توان در مدت زمان کوتاهی، دمای سالن را به دمای مطلوب رساند و باید تجهیزات گرمایشی را مدت بیشتری روشن نگه داشت تا بتوانند شرایط مطلوب دمایی را در سالن تامین کنند. این مسئله باعث هدر رفتن انرژی و زمان می­ گردد.

هوای گرم که وارد سالن ­های ورزشی با سقف بلند می شود، به علت سبک بودن هوای گرم، به سمت بالا و زیر سقف حرکت می کنند. هوای سرد نیز تمایل دارد که به سمت پایین سالن حرکت کند در نتیجه نیمه ی بالای سالن همواره گرم و نیمه پایین سالن همواره سرد می ­باشد. بنابراین هر چقدر هم میزان هوای گرما و سیستم گرمایش را بالا ببرید باز هم نمی توانید سالن ورزشی را گرم کنید.

بنابراین مناسب ترین سیستم جهت گرمایش سالن­ ورزشی، استفاده از سیستم گرمایش تابشی، سیستم گرمایش از کف و … می­ باشد. سیستم گرمایش تابشی در دو نوع مرکزی و موضعی در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی دمای سالن را به دمای مطلوب می­ رساند. در سیستم های گرمایش سالن ورزشی، باند تابشی در ارتفاع نصب می­ شود و گرما از طریق امواج به سمت پایین سالن تابیده می­ شود. در این روش هیچ گونه تلفات حرارتی و انرژی وجود ندارد و حتی هوا گرم نشده تا دمای مطلوب در کف سالن تامین شود. این روش بهترین و مناسب ترین روش برای گرم کردن سالن های بزرگ به ویژه سالن های ورزشی می باشد.

مزایای سیستم گرمایشی در سالن های ورزشی چیست؟

در صورتی که از سیستم گرمایشی مناسب در سالن های ورزشی استفادخ کنید قطعا از مزایای زیر بهره خواهید برد:

  • بیش از 50% کاهش مصرف گاز و 90 درصد کاهش مصرف برق را تجربه خواهید کرد.
  • امکان خاموش کردن سیستم در زمان های تعطیلی سالن ورزشی نیز میسر می باشد.
  • گرمایش سریع سالن پس از روشن کردن سیستم که سالن به سرعت به دمای مطلبوب می رسد.
  • امکان نصب با حفاظ در سالن با گردش توپ
  • امکان تامین گرمایش مطلوب بدون ایجاد گردش هوا و ذرات معلق
  • کاهش قابل ملاحظه هزینه تعمیرات و نگهداری سیستم گرمایش که بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
  • افزایش کیفیت هوای تنفسی و در نتیجه شادابی بیشتر ورزشکاران که تمایل به ورزش را در افراد بالا می برد.

مزایای سیستم گرمایشی در سالن های ورزشی چیست؟

آشنایی با انواع سیستم های گرمایش سالن های ورزشی

گرماتاب مدل UT: با توان تابش زیاد جهت گرمایش فضاهایی با ارتفاع بلند که سالن های ورزشی نیز از آن مثتثنی نیست.

گرماتاب مدل خطی SL: با طول بلند جهت گرمایش فضاهایی با ارتفاع کم

سیستم گرمایش از کف: که گرما را از کف زمین به بالا هدایت می کند و در این میان گرما در تمام محیط به صورت یکسان پخش می شود.

هیترهای تابشی: هیتر تابشی که گرما را با فشار و قدرت به سطح می تابد.

هزینه سیستم گرمایش سالن های ورزشی چقدر است؟

هزینه سیستم گرمایش سالن های ورزشی با توجه به نوع انتخابی سیستم گرمایشی متفاوت خواهد بود. هزینه اولیه ی راه اندازی سیستم گرمایشی سالن ورزشی زیاد است. اما از آن پس هزینه های جانبی همچون تعمیر و نگهداری و همچنین هزینه مربوط به انرژی های مصرفی به شدت کاهش می یابد. ضمن اینکه عواملی همچون گارانتی، خدمات پس از فروش و نرخ دلار بر هزینه سیستم گرمایشی تاثیر گذار می باشند.

 

دریافت مشاوره از کارشناسان سهند هواساز

بنابراین شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و آگاهی از قیمت راه اندازی و نصب سیستم گرمایشی سالن ورزشی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و ضمن دریافت مشاوره از قیمت این محصول نیز آگاهی کسب کنید. به یاد داشته باشید که با توجه به نیاز خود و با توجه به وضعیت سالن ورزشی خود باید گزینه ای مناسب اننتخاب کنید.

گران ترین سیستم گرمایشی صرفا بهترین گزینه نمی باشد. بلکه شما باید با توجه به نیاز خود و با توجه به بودجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید سیستم گرمایشی مناسب تری را انتخاب کنید. مشاوران ما با توجه به نیاز شما گزینه مناسبی را به شما معرفی می کنند.

آخرین سخن درباره سیستم گرمایشی سالن های ورزشی

ما در این مقاله شما را با انواع روش های گرم کردن سالن ورزشی آشنا کردیم. در ادامه برخی از نکات مهم مه باعث گرم شدن سالن ورزشی می شود آشنا می کنیم. از نکات بسیار حائز اهمیت در طراحی تاسیسات سالن های ورزشی عدم لوله کشی گاز در داخل سالن می باشد. در سیستم های متداول به علت نصب مشعل در داخل سالن، لوله کشی گاز و کابل کشی برق و دودکش می بایست داخل سالن انجام شود که این امر خطرات زیادی را برای امنیت سالن به وجود می آورد. در نتیجه ممکن است برای افراد حاضر در سالن ورزشی خطرات جانی و مالی زیادی در بر داشته باشد.

برخورد توپ با شیلنگ گاز، کابل برق و دودکش باعث خطرات جبران ناپذیری برای افراد سالن می شود. بنابراین بهتر است که مشعل خارج از سالن نصب شود تا لوله کشی، کابل کشی و حتی دودکش مشعل در داخل سالن قرار نگیرد.
بیشتر بخوانید: خرید جت هیتر / خرید هیتر مرغداری / هیتر گلخانه / خرید کوره هوای گرم 

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

 سهند هواساز :

 

شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

محصولات و تولیدات

کولر صنعتی / کولر صنعتی قن سانتریفیوژ / کولر صنعتی فن آکسیال /کولر گلخانه / هیتر / کوره هوای گرم / جت هیتر /هیتر تابشی /یونیت هیتر/ خشک کن صنعتی /گرماتاب / هیتر تابشی / هیتر سرامیکی / هیتر برقی / هیتر چتری / هیتر مرغداری / هیتر گلخانه /بخاری صنعتی / فن سانتریفیوژ / هواکش سانتریفیوژ / فن آکسیال / هواکش آکسیال /فن هواساز/هواکش ضد انفجار / فن ضد انفجار / فن بین کانالی/ پلاگ فن/ فن مرغداری / فن گلخانه /هواکش /تبخیر سطحی/ هواکش 140 /هواکش صنعتی / اگزست فن /مه پاش / رطوبت ساز / مه ساز/هواکش مرغداری / هواکش گلخانه / اسکرابر / بگ فیلتر / غبارگیر /بگ فیلتر پرتابل / تصفیه هوا /هواساز / هواساز هایژنیک / هواساز زنت /هواساز سالن قارچ /هواساز ایرواشر /هواساز اکونوپک / هواساز  اتاق تمیز /هواساز آپارتمانی/ فن صنعتی /فیلتراسیون صنعتی/ وت اسکرابر / فیلتر دود / کنترل دما / داکت انتقال هوا

مشتری گرامی ، می توانید برای خرید کولر صنعتی و مشاهده کاتالوگ ها با ما در اتباط باشید.

دانلود فایل pdf هیتر
UT هیتر تابشی مدل
ST هیتر تابشی مدل
هیتر
هیتر برقی

کاتالوگ های محصولات سهند هواساز

 

 


شرکت سهند هواساز طراح و تولید کننده انواع کولر صنعتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی می باشد. سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.
شما میتوانید برای خرید کولر صنعتی و مشاوره انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی با کارشناسان سهند هواساز در ارتباط باشید.

021-5654-3512
021-5654-5904
021-5654-5923

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *